vineri, 7 octombrie 2011

teste inutile

inutilitatea testelor initiale pe care funeriu ii obliga pe cei din sistem sa le aplice este demonstrata destul de elegant de catre un profesor de matematica de la liceul teoretic nicolae iorga din bucuresti; mie imi place demonstartia pentru ca este logica si articulata; acesta a trimis o informare parlamentul;ui in care demonstareaza ca fizic este imposibil sa respecti programa ca si profesor , ne-mai-vorbind despre faptul ca nu este cu putinta pentru un profesor de la o scoala mare sa corecteze aceste teste in timp util;

acesta exemplifica cu propria situatie:

„Exemplu personal: Număr de ore lucrate pe săptămână:
- 18 ore norma didactică
- 1 oră de consilere a elevilor
- 1 oră de consultaţii cu părinţii
- 12 ore de pregătire a lecţiilor (cel puţin). Uneori chiar 18 sau 20 de ore. Debutanţii se pregătesc cel puţin 20-24 de ore.
- 2 ore alte activităţi în şcoală (completarea condicilor, proceselor verbale şi altor documente)
- 10 ore realizarea subiectelor şi corectarea tezelor şi testelor administrate la clasă pentru evaluarea corespunzătoare şi asigurarea notării ritmice ( 20 - 22 teste în 15 săptămâni înseamnă un test şi ceva pe săptămână)
- 15 ore/săptămână cursuri de formare şi perfecţionare - obligatorii prin Legea Educaţiei Naţionale, art.245, alineatul (6) - plătite de mine
TOTAL = 59 de ore pe săptămână (cu o pregătire minimală a lecţiilor)"

„Spre exemplu un profesor care predă la 12 clase are de corectat 360 de teste ( a câte 3-4 pagini fiecare ). Chiar dacă ai citi aceste teste ca pe un roman de 1000-1500 de pagini nu ai reuşi să le parcurgi într-o săptămână. Corectarea în mod serios a unui astfel de test durează în jur de 15 minute. Prin urmare acest profesor ar trebui să aloce 90 de ore doar pentru corectarea testelor (şi asta într-o singură săptămână!!!!!)“.

 profesorul se numeste  Prof. Adrian-Dan Enache si este de matematica; 

ps: pentru cei care vor sa citeasca intregul document il gasesc aici;                             
                        
     

2 comentarii:

  1. ma bucur că și alții au simțit la fel și mai ales că aceștia au luat atitudine în acest sens. Este genial conceput acest text care subliniază exact aspecte reale ale activității la catedră. Poate cei care m-au discreditat când am scris despre aceste teste, au acum un text mult argumentat pe aceată temă.

    RăspundețiȘtergere

atitudinea naște altitudinea.......



nu răspund pentru comentarii!