sâmbătă, 18 ianuarie 2014

raport expert contabil asociatia de proprietari 1

am intrat în posesia raportului expertului contabil  angajat de către primărie pentru a face un audit la asociațiile de proprietari locale, 1 și 2; mulțumesc pe această cale celor care mi l-au pus la dispoziție, persoane care doresc să lupte alături de mine pentru transparentizarea deciziilor pe plan local (invit și pe alții să fie alături de mine în acest demers);

controlul, fectuat de către un expert contabil, a avut în vedere perioada 2010 - 2013, august; pe această perioadă președinți au fost banu vasile (2010 - 1.09.2012) și codru gheorghe (1.09.2012 - prezent);

conform expertului nu există fond de rulment și fond pentru reparații (poate de asta nu curge apa, că nu au bani să plătească pe unul să deschidă robinetul ăla mare de la apavital); apoi nu există un buget de venituri și cheltuieli, cf legii 230/2007, unul acolo mititel, aprobat anual de către adunarea generală a locatarilor sau ori-de-câte ori se modifică; nu știu cât de ilegal este acest lucru, dacă poate duce la demiterea președintelui, dar cercetând problema un pic, este o chestiune des întâlnită la asociațiile de proprietari din țară, care nu cunosc că trebuie să elaboreze un buget de venituri și cheltuieli;

 o altă ilegalitate este cea a avansurilor, pe care le ridicau angajații asociației (și cenzorul, care ar fi trebuit să asigure legalitatea); suma calculată la o ochiadă, care a trebuit restituită a fost 9.583 de lei, o căruță de bani; nu știu cum e la alții, dar mie salariul nu mi se dă înainte, ci numai după ce m-am spetit, posibil și cu câteva zile întârziere, onor ministrului degețel; adică fiecare trecea pe la asociație când le venea și „ia mai dă, mă, niște bani!”, că i-om da noi înapoi, pe la toamnă; lucrul ăsta s-a întâmplat pe vremea fostului președinte, actualul a oprit astfel de practici;

se constată o oarecare indisciplină financiar-contabilă, ca să nu spun incompetență, dublat de un anumit dispreț față de banii cetățenilor, precum și un management defectuos pe vremea fostul președinte, care prin modul cum a administrat treburile asociației a dus la creșterea datoriilor către furnizorii de utilități, erau sume exagerate la sfârșit de lună, atât timp cât furnizorii nu erau plătiți; practica a continuat și sub noul președinte dar sumele sunt mult mai mici; numărul facturilor restante s-au diminuat la trei, de la șase (apavital) - citat d-l codru;













ps: reproduc aici părți dintr-un mail pe care l-am primit de la un locatar informat.....și vigilent pe de-asupra, care a surpins fenomenul bine:

1. pagina 3 alin.4: pentru perioada 2010-2013 nu a fost intocmit un buget de venituri si cheltuieli. Ce inseamna asta? Conform Legii nr.230/2007 care reglementeaza activitatea asociatiilor de proprietari in art.27 se precizeaza ca membrii asociatiei de proprietari, in cadrul adunarii generale, adopta bugetul de venituri si cheltuieli. In cadrul acestui buget sunt prinse cheltuielile salariale ale personalului, cheltuielile de intretinere a sediului administrativ al asociatiei( energie electrica, termica, salubrizare, consumabile). In concluzie fata de aceasta constatare, cheltuielile salariale si de intretinere incasate de la populatie sunt ilegale, ele nefiind aprobate de adunarea generala a proprietarilor. Ca exemplu avem, numai pentru 2013, cresterea nejustificata a cheltuielilor salariale de la 5,95 lei de persoana in Ianuarie la 8,70 lei in decembrie 2013. Cu aprobarea cui s-a facut acest lucru si, mai ales in beneficiul cui?
2. pagina 4 punctul c. Plata unor sume nejustificate catre presedintele asociatiei si angajati. Din incasarile efectuate angajatii si presedintele asociatiei si-au ridicat in avans drepturile salariale grevand in acest sens persoanele membre cu sume constand in penalitati in mod nejustificat. Drepturile salariale se achita personalului angajat sau contractant in cuantumul stabilit si la data stabilita neexistand la aceasta ora o reglementare legala care sa permita plata in avans a acestor sume. Vezi anexele si sumele incasate. Cine poate afirma ca persoana angajata ca "femeie de serviciu" a fost vazuta facand curetenie pe scarile gestionate de asociatia de proprietari nr.1? Nimeni... si atunci unde isi are locul de munca si de ce trebuie sa o mai platim? Ajung banii la persoana in cauza sau este numai o angajare de forma, veniturile intrand in alte buzunare?
3. Lipsa registrelor contabile si tinerea lor in conformitate cu dispozitiile legale conduc la ideia ca incasarile efectuate au luat alt drum decat cel al achitarii c/valorii utilitatilor. Nu mai departe faptul ca incasarile provenind de la peroanele care si-au instrainat imobilul nu apar inregistrate, in documentele de casa, cum nu apar sumele provenite din incasarile de la terti. Vezi antena BCR, LOTO, televiziunea prin cablu locala.
4. Sumele retinute lunar in casa au condus la cresterea cuantumului penalitatilor datorate de proprietari acestea fiind folosite in scop propriu de catre cei ce le administrau in loc sa fie virate in contul utilitatilor.Vezi anexele la raport.
....................................
6. Achizitonarea unor bunuri la preturi umflate (ceva de genul jumate-jumate cu vanzatorul) si care nu se regasesc in patrimoniul asociatiei. De exemplu achizitionarea unor calculatoare portabile la preturi de NASA sau a unei usi metalice montata ... cine stie unde sau la cine...”

Anexe



ps la ps: urmează asociația 2, unde lucrurile sunt mult mai interesante; punct

7 comentarii:

  1. Ce mai face cetateanul Podu iloian? Cetateanul Podu iloian de cand se stie fura... asta stie asta face... Fura unul de la altul, fura catva de la toti si mai fura si florile din policlinica, cum de altfel se fura si la asociatii. Ce mai face cetateanul Podu iloian numai o data in viata? Da fuga la Tg. Frumos sa-si faca buletin de oras ca sa mai fie considerat ... prost, hot, fraier...cand de fapt asa s-a nascut si asa moare...

    RăspundețiȘtergere
  2. UNI MAI SI MUNCESC, TIGANE

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. copii sint rodul dragostei parintilor sau a nevoii de bani a acestora (alocatie). dupa postare intelegem ca tu esti nascut ca urmare a nevoii de bani... singura diferenta intre copii nascuti din dragoste si cei conceputi pentru alocatie este INTELIGENTA, lucru care tie iti lipseste. oricum, parintii tai n-au nici o vina!

      Ștergere
  3. stefan numai daca vrei si nu daunam . pe 26 01 2014 organizam un concurs de tenis de masa posteaza si tu pe saitu tau oferta o poti lua de pe alte saituri

    RăspundețiȘtergere
  4. N-au stiut sa se acopere cu acte. Achizitiile inutile si umflate se negociaza cu furnizorul, contra unui comision. Asta daca furnizorul nu e chiar firma prietenilor/rudelor sefilor Asociatiei.

    RăspundețiȘtergere
  5. STIE CINEVA CUM SE POATE IESI DIN ACEASTA ASOCIATIE? AS VREA CONTRACT CU APAVITAL CA LA CASE. ORICUM ASOCIATIA NU FACE NIMIC PENTRU PROPRIETARII BUNI PLATNICI. NU MAI VREAU SA-SI BATA JOC DE BANII MEI. HAIDETI SA DESFIINTAM ASOCIATIILE!!! TREBUIE GASITA O SOLUTIE. NU VREAU SA LE MAI PLATESC SALARIILE UNORA CARE NU FAC NIMIC!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din ceea ce cunosc: cei care nu fac parte din asociație sunt obligați de lege să plătească facturile la asociație; apoi, se preconizează, ca apavital să facă branșamente individuale și să încheie contracte individuale, dar, cu toate acestea, asociațiile nu vor fi eliminate, pentru că banii vor fi strânși tot prin intermediul asociației (sunt două scări care au realizat branșamente individuale, iar râu platnicii sunt sancționați individual, nu colectivist ca acuma);

      deci, singura opțiune în momentul acesta este să schimbați conducerea asociației, să participați la adunările asociației, etc

      Ștergere

atitudinea naște altitudinea.......



nu răspund pentru comentarii!