luni, 9 mai 2016

decența în politică

am intrat și eu în categoria oamenilor fără caracter, a javrelor ordinare care au supt sângele poporului; am intrat în rândul ipocriților, a celor care mint și umblă după ciolan; sunt și eu un ciolanist și un fripturist; mărturisesc că mă cam sperie această postură, de „viitor hoț”; bine, nu este obligatoriu să fiu ca ceilalți „politicieni” locali și nici nu-mi doresc să fiu ca ei;

 nu-mi doresc să fiu ipocrit; nu-mi doresc să fug de răspundere, prin fel de fel de tertipuri i-morale; nu-mi doresc să ridic mâna și să votez privilegiile unor consilieri, frați de consiliu și, nici, nu doresc, să trec cu vederea incompetența primarului; 

îmi doresc să nu uit obiectivele personale cu care am plecat la acest drum - transparența decizională (să știe oamenii ce se-ntâmplă cu banii lor) și apropierea de oameni (să rezolv problemele concetățenilor mei, că de-aia sunt plătiți consilierii);

ce înseamnă decența în politică, pentru un consilier? să aibă cel puțin 4 inițiative personale, trecute prin consiliu local; asta ar însemna 17 inițiative ale consilierilor pe an trecute prin consiliul local, iar în 4 ani 68 de inițiative; ar fi un număr decent! câte inițiative ale consilierilor locali au trecut în ultimii 4 ani prin consiliu? doar una! dar ce spun eu în ultimii 4 ani, pot spune în ultimii 8 ani, când pnl-ul se afla la putere; doar una! premiul văideanu, 2015, inițiator cătălin ipate; concluzia: am avut un consiliu mort, redus de primar la o sumă de voturi (așa s-a întâmplat în ultimii 26 de ani); o întrunire formală, care, în cea mai mare parte, aproba hotărârile d-lui primar; 

ce înseamnă decența în campanie? înseamnă, în primul râna să ai o echipă onestă în jurul tău, cu care poți discuta în contradictoriu, pentru a ajunge la un rezultat bun; înseamnă să ai un candidat la funcția de primar, care ascultă părerile echipei sale, un candidat, care nu dă dispoziții, ordine, așa cum am auzit că se poartă la vecinii noștri; mai înseamnă ceva - să-ți asumi ceea ce ești, ca și candidat, ca și om; nu poți face campanie decentă, dacă tu minți, din start, sau dacă ai mințit timp de patru ani: te apuci, ca și primar, să asfaltezi străzile în ultima lună de campanie sau ultimele luni, pavezi, etc, sau, încă una, te apuci să împarți cărți prin centru și vorbești cu atâta nonșalanță despre cultură, ca și cum ai fi pleșu; un intelectual n-ar fi împărțit cărți prin centru, ar fi discutat despre ele, iar un om decent ar fi tăcut, smerit; 

lipsit de decență este ca brusc să dea zelul religios peste tine, să urci în rând cu preoții, ca să te vadă lumea, cât de creștin ai devenit tu, așa cum, lipsit de decență este să folosești copiii în campanie, încercând în felul acesta să mai smulgi un vot sentimental; 

deci, decența în campanie, presupune o anumită smerenie, față de alegător, față de contracandidații tăi, față de tine, ca și candidat; punct 

ps: ca să fiu decent, trebuie să spun, că susțin echipa d-lui tcaciu, fac parte dinea și, implicit, susțin candidatura d-lui tcaciuc pentru fotoliul de primar;

21 de comentarii:

  1. ce spui tu? care decenta? ce incerci sa insinuezi?
    crezi ca daca incerci sa te insinuezi printre ei iti poti scuza gestul prin declararea de bune intentii?
    ai dat tarcoale cativa ani la clasa politica (?) din Podu Il. si te-ai lamurit cam cum sta treaba si ti-ai zis: de ce sa nu ma bag si eu? da e rost de ros ceva oase...
    este un gest de decenta din partea ta sa te disociezi de acest blog pana a-l folosi in interes politic. sau poate ca asta ai intentionat de la inceput.
    ti-am urmarit prestatia pe blog cativa ani si singurul aspect pozitiv care l-am gasit era ca reusisesi sa creezi un forum cetatenesc in care fiecare sa se exprime dupa cata minte are. consider ca nu mai poti fi patronul acestui blog cel putin el nu mai poate reprezenta ceea ce devenise. la nivel local pot spune ca devenise chiar de.... interes public. in rest, urmaridu-ti prestatia pot spune ca te incadrezi perfect in profilul " politicianului de podu iloaiei". ti-ai realizat scopul.
    abia astept sa te vad la treaba sa vad cate parale faci.
    doresc doar sa ma fi inselat.
    "alea jacta est !".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. „alea iacta est”...într-adevăr, au fost aruncate! în rest, e dreptul tău să-ți spui părerea, anonim.

      Ștergere
    2. poate nu a dat tarcoale, poate a crezut in declaratiile ,,alesului,, si a sperat, ca majoritatea dintre noi, ca se v-a schimba ceva si acuma in al 12 ceas si-a propus sa se implice.

      Ștergere
  2. Anonim dar are dreptate era un blog pe care il citeam cu interes caci alta sursa de documentare nu era.Daca devii unul de al lor sper s-ati pastrezi directia si sagetile catre PRIMARIE si s-a nu denaturezi realitatea spre directia dorita de tine in apararea sefului tau de partid .NU MA INCALZESTE CU NIMIC CINE DEVINE PRIMAR ATAT TIMP CAT NU FACE NIMIC PENTRU SOCIETATE TOTUL DOAR INTERESUL PERSONAL SI AL RUDELOR.AM S-A PASTREZ DE CURIOZITATE TOATE PLIANTELE DE CAMPANIE SI DORESC S-A LE COMENTAM PESTE UN AN DE MANDAT .S-A AVETI MINTEA LUMINATA SI S-A ALEGEM PRIMAR PENTRU ...PODU ILOAIEI/// ORAS FARA LOCURI DE MUNCA.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. as fi curioasa daca ati pastrat si celelalte pliante ale celorlalti primari, sau ma rog este posibil sa le fi pastrat dar ati mers culcat pe bancheta din spate si nu ati mers sa le dati cu ele de cap ca nu au facut nimic din ce au spus-scris in acele pliante, acum, deodata s-a trezit spiritul civic si in cei din localitate si in cei plecxati pe afara.va placea blogul pentru jignirile, multe dintre ele nepublicate din bun simt,care se scriau acolo, acuma le scrie Bebe Fatu,

      Ștergere
    2. în primul rând eu îi sunt șef în partid, d-lui tcaciuc, iar șeful de partid al tuturor este d-l Perju, „dușman” declarat al d-lui primar, așadar d-l tcaciuc este un simplu membru în acest partid, care nu este un partid , este o echipă, care se vrea „altceva” pentru podu iloaiei;

      în al doilea rând, nu-mi doresc să ajung consilier cu d-l istrate primar și locul 7 pe listele de candidați nu-mi permit să ajung consilier în mandatul d-lui primar istrate, adică nu vreau să fiu o legumă în consiliul d-lui istrate, pentru că știu cum funcționează consiliul; cei care mă vreți în consiliu local și să schimbați ceva, real, în administrarea orașului, trebuie să votați, în primul rând cu tcaciuc, chiar dacă vă cade greu și, în al doilea rând, cu echipa și o să aveți câteva surprize plăcute;

      în al treilea rând am fost implicat, alături de ceilalți membri ai echpei, democratic, în alegerea membrilor echipei, am refuzat mulți să se alăture proiectului nostru, pentru că am crezut că nu se încadrează în tipar, pe alții i-am cooptat după lungi discuții, alții nu au vrut să se alăture proiectului, din varii motive, iar alții au aderat, în secret, proiectului, așadar știu din ce echipă fac parte;

      în al patrulea rând, da, l-am susținut pe d-l istrate, în 2012,, ca pe o speranță a politicii locale, dar atunci când l-am criticat, după vreo 10 luni de mandat, a venit și mi-a propus un post la școala din podu iloaiei, ceea ce mi-a spus, mie, ce părere are despre profesori și despre mine; bineînțeles, l-am refuzat, pentru că altfel nu ne-am fi aflat în postura aceasta, așa cum nu ne-am fi aflat în postura aceasta dacă el și-ar fi respecata angajamentul față de cetățeni;

      deci, aveți grijă cum votați!

      Ștergere
    3. Sunt curios, cum ai refuzat inscrierea de noi membri daca algerea echipei s-a facut D.E.M.O.C.R.A.T.I.C.?
      Ce tipar folositi voi in alegerea membrilor?
      Tipar de haine, sanuri de pantofi?, sau aveti voi un cod moral?, ceva trebuie sa fie.
      Ne spui si noua cum merge treaba?, ca democratia nu bate cu tiparele; inteleg ca ai purtat discutii lungi cu cei alesi, i-ai ales dupa chipul si asemanarea ta, sau cum? mie imi pare ca o sa iasa un nou PRM cu un nou Vadim (Dumnezeu sa-l odihneasca, el macar era un rau necesar pentru echilibrul clasei politice). Vezi ca s-ar putea sa-l superi pe licuriciul mare de la Bucuresti. Hai succes! ai inceput bine, principii, chestii, discutii lungi, tipare.

      Ștergere
  3. Crasmaruc esti singurul animal care spune lucrurilor pe nume.si nu te ingrijora, nu te voteaza nimeni. nici neamurile tale.

    RăspundețiȘtergere
  4. interesant, am devenit „măi, animalule!”...

    RăspundețiȘtergere
  5. crezi poate cor sa te voteze cititorii

    RăspundețiȘtergere
  6. animalul nu o s-a ajunga consilier nici o data de pe locul 7(sapte)

    RăspundețiȘtergere
  7. animalul are loc special in primarie, consilier personal sef si ipate vice. Astia sunt asa de hoti si mincinosi de nu stii ce sa crezi.

    RăspundețiȘtergere
  8. ASTAI O VESTE BUNA DACA VINE CRASMARUC IN PRIMARIA. POATE VINE CU NISTE IDEI NOI, PENTRU PRIMARIE.

    RăspundețiȘtergere
  9. sa dea dumnezeu ca asa sa fie! din pacate primaria nu are nevoie de idei (astea sunt pt campania electorala). primaria are nevoie de bani.
    BANI adevarati daca stie careva ce-s aia. Restul e poveste.
    Primaria are nevoie de un om pragmatic cu un telefon cu 2000 de numere in agenda care atunci cand intra in primarie stie exact ce are de facut pentru fiecare zi din urmatorii 4 ani.
    Din pacate Podu Iloaiei a are doar o singura pesoana in comunitate care poate face asa ceva.
    Dain pacate acesti oameni s-au saturat sa fie inconjurati si incurcati de oameni cu idei.
    Este macar un candidat actual care stie cum sa aduca bani constant in primarie?
    Niciunul. Toti sunt oameni cu idei.......marunte si anvergura de afaceri cat de la podu iloaiei la METRO.
    Cei ce au facut cu adevarat ceva doresc celor cu idei.......SUCCES!

    RăspundețiȘtergere
  10. sa dea dumnezeu ca asa sa fie! din pacate primaria nu are nevoie de idei (astea sunt pt campania electorala). primaria are nevoie de bani.
    BANI adevarati daca stie careva ce-s aia. Restul e poveste.
    Primaria are nevoie de un om pragmatic cu un telefon cu 2000 de numere in agenda care atunci cand intra in primarie stie exact ce are de facut pentru fiecare zi din urmatorii 4 ani.
    Din pacate Podu Iloaiei a are doar o singura pesoana in comunitate care poate face asa ceva.
    Dain pacate acesti oameni s-au saturat sa fie inconjurati si incurcati de oameni cu idei.
    Este macar un candidat actual care stie cum sa aduca bani constant in primarie?
    Niciunul. Toti sunt oameni cu idei.......marunte si anvergura de afaceri cat de la podu iloaiei la METRO.
    Cei ce au facut cu adevarat ceva doresc celor cu idei.......SUCCES!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. scuze pt a a 2a editare. greseala editor

      Ștergere
  11. "decenta in politica"... ce-i aia?

    RăspundețiȘtergere
  12. NOI CU CINE VOTAM///ZISE GOGU (NU MUZICANTU)CARE DIN CANDIDATI ARE 50% DIN CEEA CE AR TREBUI S-A FIE UN PRIMAR ADEVARAT (PT. COMUNITATE)

    RăspundețiȘtergere
  13. De ce nu candideaza nici un intelectual (STUDII SUPERIOARE NU LA MOLDOVENI)la primarie .Sunt prea destepti pentru a intra in cocina dE porci POLITICA.

    RăspundețiȘtergere
  14. Bună ziua dragi prieteni,
    Am face o observaţie, mulţi oameni au nevoie de bani pentru a finanţa tot felul de lucruri sau au datorii, de fapt aproape toată lumea pentru a fi mai realist. Pentru a combate sărăcia şi excluziunea de la Banca, am oferta de împrumut de credit (persoane fizice, companii cum ar fi asociaţiile) în dificultate sau care doresc să ajute să abordeze unele dintre problemele lor financiare sau să înceapă o afacere.
    Contactati cu amabilitate mă prin e-mail în cazul în care sunteţi interesat. Aici este adresa mea: cassandrabazarov@gmail.com asa ca nu ezitati. Contactaţi-mă pentru a găsi satisfacţie la problemele tale.
    vă mulţumesc

    RăspundețiȘtergere
  15. Bună ziua dragi prieteni,
    Am face o observaţie, mulţi oameni au nevoie de bani pentru a finanţa tot felul de lucruri sau au datorii, de fapt aproape toată lumea pentru a fi mai realist. Pentru a combate sărăcia şi excluziunea de la Banca, am oferta de împrumut de credit (persoane fizice, companii cum ar fi asociaţiile) în dificultate sau care doresc să ajute să abordeze unele dintre problemele lor financiare sau să înceapă o afacere.
    Contactati cu amabilitate mă prin e-mail în cazul în care sunteţi interesat. Aici este adresa mea: cassandrabazarov@gmail.com asa ca nu ezitati. Contactaţi-mă pentru a găsi satisfacţie la problemele tale.
    vă mulţumesc

    RăspundețiȘtergere

atitudinea naște altitudinea.......



nu răspund pentru comentarii!